מהו זיפות גגות ומדוע הוא חשוב?

החורף יכולה להיות תקופה מאוד קשה ואף בלתי נסבלת לרוב האנשים. אף אחד לא אוהב שקר מאוד בחוץ וכל יציאה מהבית נעשית בצמרמורות עזות אך אם יש משהו באמת מטריד בחורף זהו הגשם. הגשם יכול להיות מטרד של ממש אך כשאתם מוגנים בבית אתם יכולים אפילו ליהנות ממנו. תארו לכם תסריט אימים בו גם הסלון שלכם, המקום הכי מוגן, בו אתם רגילים לשבת כל המשפחה יחד ולראות טלוויזיה עם שוקו חם, גם הוא בוגד בכם ונזילות מתחילות להופיע. כדי למנוע מצבים כאלו חשוב מאוד לאטום את הגג וזיפות גגות היא אחת השיטות היותר נפוצות לביצוע המשימה. בזיפות גגות מורחים שכבת אחידה ועבה של זפת כדי לבודד את הגג היטב ולאטום אותו מכל נוזל שיגיע אליו בלי שיחלחל הלאה.

זיפות גגות

זיפות גגות: המדריך המלא לזפת מתחיל

  • זיפות גגות הוא תהליך נפוץ מאוד ובתים רבים בישראל מבצעים אותו החל מבתים פרטיים, בניינים רבי מגורים, בתי עסקים, בנייני משרדים וכמובן במגזר התעשייתי אצל מפעלים רבים. במהלך זיפות הגגות יש למרוח זפת חמה על שטח הגג אך לפני שמורחים את הזפת חייבים לבצע הכנות מקדימו ולנקות את הגג באופן יסודי. זיפות גגות שייערך על גג מלוכלך לא יהיה איכותי ואחיד וחובה לטאטא היטב את הגג ולשטוף אותו והכי חשוב, לייבש אותו לפני הזיפות. רק כך אפשר להבטיח איטום מלא ושכבה אחידה בלי שיופיעו דרכים בהם המים יחלחלו.

  • אחרי שניקינו את הגג הגיע הזפת למרוח את שכבת הזפת. הזפת צריכה להיות חמה ומתאימה לזיפות הגג ויש למרוח אותה בזהירות. הזפת היא חומר שיכול לעשות נזק רב וכשמורחים אותה חובה ליצור שכבה אחידה לחלוטין. שכבה לא אחידה או דקה מידי לא תיצור בידוד טוב.
  • זפת מתחיל חייב להבין את גודל האחריות שיש עליו. זיפות גגות הוא לא סתם תהליך שגרתי אלא תהליך שיכול לקבוע את איכות החיים של בית שלם. הזיפות חייב להיות מושלם וחובה לאחר זיפות גגות לבצע בדיקות שיוודאו שהאטימה אכן הושלמה. יש צורך להציף את הגג ולהמתין מספר ימים ובאמת לוודא שהגג בטוח ואטום.

איך מנקים זפת מהרצפה

הזפת היא חומר שימושי ביותר כדי לאטום גגות ומשטחים שונים, אך ההסרה שלה לא פשוטה בכלל. כדי להסיר אותה יש לעבוד בזהירות, בצורה הנכונה וכמובן עם החומרים המתאימים. כיצד זה מתבצע בפועל. במאמר זה נדבר על כל השיטות.

למה בכלל להסיר את הזפת?

הצורך לסיר זפת נפוץ בדרך כלל בעולם האיטום כאשר הזפת היא אחת השיטות הנפוצות ביותר לאיטום גגות בטון. עם זאת, למרות שהיישום שלה נוח וזול מאוד ביחס לשיטות איטום אחרות, חשוב זלכור שכדי לאטום את הגג לאחר מכן, כלומר לחדש את האיטום, יש צורך להסיר את כל שכרבות האיטום הישנות. כך למעשה חידוש הגג אחרי שזופת היא אינה משימה פשוטה ולשם כך קבלן איטום מקצועי יטפל בבעיה באדיקות ובמקצועיות. עם זאת, יש כמה שיטות שאתם צריכים להכיר כדי להסיר את הזפת לבדכם, גם אם מדובר בניקוי כתמים ספציפיים.

כל השיטות לניקיון זפת

  • הניקיון הראשון הוא כמובן הניקיון המכני. אמנם זפת היא חומר קשה מאוד כי כאשר היא מתייבשת היא למעשה מזכירה כמעט בטון בקושי שלה, אם כי עדיין נותרת מעט כמישה. אם מדובר על כתמים קטנים יחסית או כאלו שניתן 'לתלוש' מהרצפה, מומלץ להשתמש בשפכטל. חשוב לזכור שהזפת היא חומר קשה במיוחד ושיטה זו טובה רק לחלקים קטנים.

  • עוד שיטה נהדרת לניקיון זפת היא שימוש בטרפנטין. שימוש בחומר זה למעשה ממיס את הביטומן, החומר שמרכיב את הזפת, וכך ניתן להסיר את הזפת בקלות יתרה. שימוש בחומר זה דורש זהירות כיוון שהוא חומר מסוכן שיכול להזיק לגוף. גם שימוש בבנזין או טינר יכול לעזור אך גם כאן יש לנקוט משנה זהירות ולעבור בצורה בטוחה.

ניתן להסיר את הזפת עם קיטור

אחת מהשיטות הטובות ביותר להסרת זפת היא שימוש במכשיר שמנקה כמעט הכול, ניקוי בקיטור. הקיטור יכול להגיע לטמפרטורה גבוהה במיוחד והסרת הזפת איתו יחסית פשוטה אם כי יש צורך לעתים להשתמש בחומרים ממיסים תחילה ורק לאחר מכן הוא יהיה יעיל. בכל מקרה זוהי שיטה מהירה, בטוחה יותר ונוחה יותר.