זפת משמשת לאיטום גגות וניתן להיעזר בה בסוגים שונים של מבנים. את הזפת מפיקים מזיקוק חומר אורגני והיתרונות שלה באים לידי ביטוי בעמידות גבוהה, שחיקה נמוכה ויכולת לחסום ולמנוע חדירת מים או רטיבות. כמו כן, זפת היא חומר גלם נוח לעבודה וזול ביחס לחומרי איטום אחרים. ניתן לבצע זיפות גגות בבתים חדשים או כחלק משיפוץ דירה קיימת ובעיקר לקראת החורף. את הרוב הזפת מפיקים מפחם, נפט, עץ או כבול.

איטום גגות

אלו המאפיינים הבולטים שהופכים את הזפת לחומר איטום פופולארי:

א. עלות נמוכה – עבודות זיפות מתבצעות במהירות והעלות שלהן נמוכה. אין כמעט צורך בהיערכות מוקדמת לקראת עבודות מן הסוג הזה והן מיושמות על ידי שורה ארוכה של אנשי מקצוע. הצמיגות הגבוהה של הזפת גורמת לה להישאר מוצקה וקשיחה גם בתנאי מזג אוויר קיצוניים, אלא אם היא סופגת מהלומה ישירה.

ב. סיוד – ניתן לשלב זיפות עם סיוד גגות וכך להגן עליה למשך עוד כמה שנים רצופות. הסיוד נועד גם לחסום את קרני השמש מלהתיך את הזפת ולכן הוא מתאים לבתים פרטיים, מבני מגורים משותפים, מבני תעשייה ועוד. הסיוד מתבצע מדי שנה אך העלות שלו משתלמת בטווח הארוך.

ג. אחריות – רוב אנשי המקצוע מעניקים אחריות של 5 שנים על זיפות גגות באמצעות זפת. אפשר להשתמש בתקופת האחריות על מנת להשוות בין קבלני איטום, לקבל המלצות מחברים וקרובי משפחה ולמצוא את הצעת המחיר שהכי מתאימה למאפיינים של המבנה והגג.

כל מה שצריך לדעת על עבודות איטום גגות

יש כמה דברים נוספים שכדאי לדעת לפני שמתחילים לבצע זיפות גגות. ראשית, חשוב להשוות בין כמה שיותר פתרונות איטום שונים על מנת להפיק מהם מקסימום תועלת. ניתן לעשות זאת על בסיס מידע שמופיע באתרי האינטרנט או על סמך ניסיון העבר.

שנית, השיטה של זיפות גגות אמורה להעניק תוצאות משתלמות רק אם היא מתבצעת בצורה נכונה ויסודית. בבתים חדשים שנבנים על ידי קבלן אפשר גם להטיל עליו את האחריות לאיטום וזיפות, ולדרוש תקופת אחריות ארוכה.