הנזקים שנגרמים בגלל איטום שלוקה בחסר

יש הרבה נזקים שיכולים לקרות לבניין כמו קילוף צבע או שיפוצים שלא נעשו לפי המדידות הנכונות אך ללא ספק נזקי רטיבות הם מהנזקים החמורים ביותר שיש. כשהקיר סובל מרטיבות בגלל הצפה שקרתה על הגג או בגלל גשמים עזים, הנזק יכול להיות גדול עד כדי כך שהוא מחייב הרס של הקיר ובנייה שלו מחדש וכמובן הסרה של שכבת האיטום ותיקון שלה, מה שבגג מרוצף או כל גג שכבר נבנתה עליו שכבה נוספת יהיו סיפור מאוד לא פשוט.

מספר תביעות בנושא הביאו קבלנים רבים להפסדים כספיים משמעותיים מה שהיום נפתר על ידי עבודות איטום בהנחיית בית משפט. עבודות אלו נעשות בפיקוח ובתיאום עם מומחה מטעם בית המשפט כדי למנוע תביעות בעתיד.

ביצוע עבודות איטום בפיקוח ובתיאום עם מומחה

  • כדי לבצע עבודות איטום במבנה ציבורי או פרטי כלשהו ולהימנע מתביעות בהמשך, ויותר מכך, להימנע מנזק רב לבית ומעוגמת נפש מצד הלקוחות, העבודה היום נעשית בפיקוח ותיאום מלא לפי הנחיות בית המשפט. ההסדרה בתחום האיטום מטיבה עם שני הצדדים כדי לעשות סדר בבלגן הגדול שנזקי האיטום יכולים ליצור. המומחה מלווה את צוות האיטום והלקוח שלטובתו מתבצע האיטום או הקמת המבנה כולו עוד משלב בחירת דרך האיטום.
  • יש הרבה שיטות איטום בהם ניתן להשתמש כדי לאטום גג או אזור אחר אך יש צורך לבצע התאמה מירבית ולא כזו שבסופו של דבר עלולה לסכן את המבנה. כך למשל איטום ביריעות ביטומניות, שנחשב לאיטום הטוב ביותר, לא תמיד מיושם בגלל העלות שלו. כשבונים מבנה ציבורי יש הרבה דרכים כיצד לחסוך בעלויות ולפעמים בוחרים בשיטת איטום שתעשה נזק רק בעוד שנה או שנתיים וכך למעשה הבעיות מתחילות להיערם בכמויות ובית המשפט מוצא את עצמו בתביעות רבות בנושא.
  • דבר נוסף שעליו יש לפקח בעבודות איטום בהנחיית בית המשפט הוא כיצד מתבצעות עבודות האיטום. יש עבודות שמתבצעות עם חומרים מתאימים אך בצורה לקויה. כך למשל ניתן להתקין את היריעות הביטומניות בצורה לקויה שלא תוציא מהן את המיטב. כשמורחים זפת על הגג כדי לאטם אותו יש אוטמים שלא ישתמשו במינון הזפת המקובל כדי לחסוך בחומרים מה שיכול לסכן את הגג בצורה חמורה. הדרך בה מתבצע האיטום והפיקוח כולו מגיעים כדי למנוע מצבים כאלו.

בעלי מקצוע מאושרים בלבד

הפיקוח של בית המשפט נותן לכל הלקוחות לדעת שרק חברות מקצועיות ובעלות רישיון פעולות בתחום. רוב הנזקים שקוראים לגגות ולקירות שלא נאטמו כמו שצריך נאטמו על ידי בעלי מקצוע חובבנים שלא בטוח יש להם רישיון לאטום. עבודות איטום בהנחיית בית המשפט מתבצעות בצורה הכי בטוחה כאשר מומחים מטעמו יודעים בדיוק מה כול מבנה צריך ומהווים צד שלישי וחיצוני שדואג שכל העבודה תיעשה לפי התקנים.